Ταξίδι στα Κύθηρα

Γράφει η Ελένη Γεωργακοπούλου

Διακοπές στα Κύθηρα...

Άφιξη στη Διακοφτή, (λιμάνι)… η πρώτη εντύπωση…

-Κάποιος από όλους τους φίλους σου που σου είπε ότι τα Κύθηρα είναι ονειρεμένα σου έκανε μια πολύ κακή πλάκα… Γκρρρρρ!!

Κατεβήκαμε μουδιασμένοι από το πλοίο και πήραμε το αμάξι ξεκινώντας την πορεία μας προς την βόρεια μεριά του νησιού, προς Πλατειά Άμμο.

Καθώς απομακρυνόμασταν από το λιμάνι τα πράγματα έφτιαχναν κάπως.. Το νησί θύμιζε κυκλαδίτικο με μια μίξη πελλοπονησιακού τοπίου. Πλησιάζοντας το κεφαλοχώρι Ποταμό και μετά το χωρίο Καραβά (με τα διάσημα παξιμάδια λαδιού), το τοπίο γινόταν καλύτερο.

Φτάσαμε στην Πλατειά Άμμο με την όμορφη παραλία της και κατευθυνθήκαμε προς το Ακρωτήρι όπου είχαμε νοικιάσει ένα μικρό studio.
Οι ιδιοκτήτες, ο ηθοποιός Γιώργος Κανέλλης και η γλυκιά Αγγελική Φάρου μας περίμεναν και μας υποδέχτηκαν πολύ θερμά. Το Ακρωτήρι ήταν κουκλίστικο και το δωματιάκι μας τέλειο, με θέα και μπαλκονάκι προς την θάλασσα. Μέσα είχε ό,τι χρειαζόσουν: ένα σιδερένιο ευρύχωρο κρεβάτι, ένα ωραίο μπάνιο και μια κουζινίτσα, πιάτα, κατσαρόλες και ψυγείο για τα απαραίτητα μαγειρέματα (κρίση βλέπεις..). Εννοείται ότι είχε συνέχεια ζεστό νερό και a/c. Επίσης το εσωτερικό της reception ήταν φανταστικό, πολύ ωραία επιπλωμένο και σε οδηγούσε σε ένα πολύ μεγάλο μπαλκόνι με θέα.
Καλό θα ήταν να πω ότι με την ίδια θέρμη οι ιδιοκτήτες υποδέχθηκαν το σκυλί μας, τον Παύλο και μάλιστα η Αγγελική του είχε στρώσει και κρεβατάκι πάνω στην άνετη πολυθρόνα του σπιτιού μας.

Το βραδάκι επισκεφτήκαμε το κοντινό χωριό Αγία Πελαγία, αράξαμε στα καφέ στο λιμάνι και ήπιαμε μια γρανίτα φράουλα στο "Portο bello", με ένα εντυπωσιακό ψυγείο γεμάτο παγωτά χύμα..
Η συμπαθητική σερβιτόρα μάς είπε χαμογελώντας «σας είδα ντυμένους στα μαύρα με τον μαύρο σκύλο.. και φοβήθηκα λιγάκι.. !!»

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε για μπάνιο στα Λογοθετιάνικα στην παραλία του Λυκοδήμου. Έχει βότσαλο και δεν είναι πολύ κρύα. Επίσης φτάνεις μέχρι εκεί από άσφαλτο και έχει και μια καντίνα. Γενικά το νησί έχει πολύ καλό οδικό δίχτυο και αυτό βοηθάει πολύ για να το γυρίσεις με άνεση. Στο χωριό Ποταμό είναι το super market. Έχει φοβερά φρούτα και λαχανικά και πολύ ωραία βαρελίσια φέτα Πελοποννήσου. Οι τιμές του είναι λογικές για επαρχιακό κατάστημα.
Ψωμί, πρωινό και φοβερά παξιμάδια που πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσετε, θα πάρετε από το αρτοπωλείο του Καραβά, το τελευταίο κτήριο που συναντάτε πηγαίνοντας για Αγία Πελαγία.

Την επόμενη μέρα επισκεφθήκαμε το πιο ωραίο σημείο του νησιού. Πήγαμε στο Μυλοπόταμο, ένα πολύ όμορφο χωριό με μια φανταστική διαδρομή μέσα στην φύση (το τοπίο αλλάζει πολύ σε αυτή την διαδρομή) και επισκεφθήκαμε τους καταρράκτες της Φόνισσας.
Δεν έχω λόγια πραγματικά.. ήταν μαγευτικά.. σαν να είχε βγει από ένα παραμύθι.. φυσικά έπρεπε να βουτήξω και μετά την πρώτη ανακοπή και εγώ και ο Παύλος το ευχαριστηθήκαμε τα μάλα! Και μην ξεχάσετε να φιληθείτε κάτω από τον καταρράκτη σαν να πρωταγωνιστείτε σε αμερικάνικη ταινία!!

Αργότερα πήγαμε για μπάνιο στα Λιμνιώτικα, ένα μικρό μόλο με μια μικρή ταβερνίτσα, λίγη άμμο και ζεστή θάλασσα..

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε την Χώρα.. ήταν πολύ όμορφη να την περπατήσεις, να αράξεις στην πλατεία, να ψωνίσεις κάποιο αναμνηστικό. Το βιβλιοπωλείο στην πλατεία σε καλεί να αγοράσεις ένα βιβλίο για τις διακοπές σου και έχει καλές τιμές. Εγώ το τίμησα δεόντως μιας και σε 6 μέρες διάβασα 3 βιβλία!! Από τα αναμνησιακα δωράκια αγοράστε κάτι που να έχει πάνω sempre-viva που είναι το χαρακτηριστικό λουλούδι των Κυθήρων και θα το βρείτε σε όλα τα μαγαζάκια αποξηραμένο. Σημαίνει «πάντα ζει».
Ψώνισα από την «Φωτούλα» στην πλατεία της Χώρας. Μου φάνηκε πιο καλλιτεχνικό και τελικά δεν έπεσα έξω και η ιδιοκτήτρια ήταν πολύ συμπαθής. Οι τιμές ήταν λογικές για τέτοιο είδος μαγαζιού και φεύγοντας μου έδωσε λεβάντα από τον κήπο της για να την θυμάμαι..

Μετά κατεβήκαμε στο Καψάλι που είναι και η πιο γνωστή παραλία των Κυθήρων. Η παραλία είναι αμμουδερή και πολύ όμορφη. Όμως είναι γεμάτη ξαπλώστρες και ομπρέλες που τις πληρώνεις 8 ευρώ για να κάτσεις.. έχει αρκετό κόσμο (κατά βάση οικογένειες Ελλήνων) συν ότι δεν μπορείς να βάλεις το κατοικίδιο σου για μπάνιο. Ήταν και η μοναδική παραλία που αντιμετωπίσαμε αυτό το πρόβλημα στο νησί. Στις υπόλοιπες ο κόσμος ήταν πιο εναλλακτικός και στις περισσότερες υπήρχαν πολλοί ιδιοκτήτες σκυλιών. Οπότε αυτό μας χάλασε και δεν το διασκεδάσαμε αρκετά.

Μετά πήγαμε προς Κάλαμο και ακολουθώντας τις πινακίδες φτάσαμε στην διάσημη ταβέρνα της Φιλιώς.. Πραγματικά τα φαγητά ήταν εξαιρετικά και οι τιμές πολύ λογικές. Μην ξεχάσετε να παραγγείλετε μια σαλάτα σαν ντάκο με τα δικά τους παξιμάδια, σκορδάτους βολβούς, αμπελοφάσουλα και το φοβερό τους λαδοτύρι!!
Γλυκάκι και καφέ φάγαμε στην παραλία του Καψαλιού η οποία είναι πολύ όμορφη να την περπατήσεις.. Φάγαμε στο «Σιροκάλι» τζιζ κέικ αλλά και το εκμέκ του φαινόταν πολλά υποσχόμενο!

Την επόμενη μέρα πήγαμε στην παραλία κάτω από το Ακρωτήρι η οποία ήταν φ α ν τ α σ τ ι κ ή !! Ήσυχη με λίγο βότσαλο μπροστά και μετά άμμο.. καθαρή διάφανη πανέμορφη.. Τόσες μέρες κάτω από την μύτη μας και δεν την πήραμε χαμπάρι..!!

Την επόμενη μέρα φεύγοντας για την Πόλη περάσαμε από τον Μυλοπόταμο και ήπιαμε έναν καφέ από το «Καμάρι». Αυτό που θα σας πω είναι ότι ήπια το καλύτερο freddo cappuccino της ζωής μου και ο Στέλιος έφαγε το πιο ωραίο τζιζ κέικ. Όσο για το περιβάλλον πολύ όμορφο και «ζεστό».

Εν κατακλείδι θα έλεγα ότι το νησί σε κερδίζει από τα λίγα αλλά πολύ δυνατά του σημεία. Είναι ποιοτικό και όχι ποσοτικό και αν το εξερευνήσεις με πιο εναλλακτική διάθεση είναι ιδανικό για σκεπτόμενους επισκέπτες. Θα έλεγα, χωρίς να είμαι απόλυτη, ότι ταιριάζει πιο πολύ σε ανθρώπους που θέλουν να κάνουν off να βγούνε λίγο από την πρίζα και να χαλαρώσουν.
Πάντως όποια και να είναι η διάθεσή σου, το νησί θα σε κερδίσει με την φιλοξενία των κατοίκων και την θετική του ενέργεια.

Πρακτικές λεπτομέρειες

Φωτούλα –Χώρα Κύθηρα

Αρτοποιείο

Τα οικονομικά
Βενζίνη: πήγαινε έλα περίπου 120 ευρώ και τα διόδια 28 ευρώ.
Εισιτήρια: 11 ευρώ το άτομο το αμάξι 44 (one way)
Διαμονή: 35 ευρώ την ημέρα (ανάλογα την σεζόν)

Ελένη Γεωργακοπούλου

Γεωργία Λάττα Γιάννης Λαμπράκης Μαρία Δασκαλάκη

Μαριάννα ΤεγογιάννηΧάρης Γαντζούδης Σώφρονας Τριμπουλέ

Connect!

Copyright © 2017 Deity.gr. All Rights Reserved.