Μεσογειακή διατροφή

Η μεσογειακή διατροφή σε ένα υπερ- απλουστευμένο διαιτολόγιο.

Ζούμε στη Μεσόγειο και δεν ακολουθούμε την μεσογειακή διατροφή. Οι πρόγονοί μας ήταν οι εμπνευστές των Ολυμπιακών Αγώνων και εμείς απλωνόμαστε στους καναπέδες. Καπνίζουμε, πίνουμε ξένα και βαριά ποτά, αντί των ποιοτικών ελληνικών κρασιών και μετά βρίζουμε την Ελλάδα ότι κάτι δεν κάνει σωστά.

Βέβαια, δεν φταίει η διατροφή μόνο! Είναι άλλα. Κυρίως νοοτροπία. Αλλά δεν είναι νοοτροπία το να επιλέγεις ξένη διατροφή; Δεν είναι νοοτροπία να σου αρέσει πάντα το δίπλα «πιάτο»;

Στην Οικονομία το λένε συγκριτικό πλεονέκτημα, στην Ψυχολογία, αυτοπεποίθηση. Αφού μας ζηλεύουν και πληρώνουν για αυτά που έχουμε, ας τα απολαύσουμε πρώτοι εμείς!

Κι εννοώ την περιβόητη Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής. Που όλοι οι γιατροί φωνάζουν (και ενδεχομένως οι ίδιοι δεν ακολουθούν) και τα περισσότερα προϊόντα μπορούν να είναι αποκλειστικά ντόπια (έτσι για να ενισχύσουμε και την οικονομία μας).

Πρέπει λοιπόν να τρώμε...

 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ:

  • Δημητριακά : 8 μικρομερίδες (1 μικρομερίδα ισούται με 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης ή ½ φλυτζάνι τσαγιού ρύζι ολικής μαγειρεμένο ή 50-60 γραμμάρια μακαρόνια μαγειρεμένα)

  • Λαχανικά : 3 μικρομερίδες (1 μικρομερίδα ισούται με 100 γραμμάρια του λαχανικού της επιλογής σας : καλαμπόκι, καρότο, ντομάτα, αγγούρι, κολοκύθι, μελιτζάνα κτλ). Φυσικά ενδείκνυται ο συνδυασμός αυτών σε μια συνολική ποσότητα 100 γραμμαρίων)

  • Φρούτα : 5 μικρομερίδες (1 μικρομερίδα ισούται με ένα φρούτο, π.χ. ένα πορτοκάλι, ένα μήλο, μία μπανάνα, ένα αχλάδι, 30 γραμμάρια σταφύλι κτλ.)

  • Γαλακτοκομικά : 2 μικρομερίδες (1 μικρομερίδα ισούται με 200 γραμμάρια γιαούρτι ή ένα φλυτζάνι τσαγιού γάλα)

  • Ελαιόλαδο

  • Νερό : 6-8 ποτήρια των 250ml

 

 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ :

Κυρίως πιάτα :

  • Ψάρια : 6 μικρομερίδες. Μία μικρομερίδα ισούται με 60 γραμμάρια. Ένα κανονικό γεύμα για τη συντήρηση στα κιλά σας, περιέχει 2 μικρομερίδες, δηλαδή 120 γραμμάρια. Την εβδομάδα 3 κανονικά γεύματα ψάρι.

  • Κοτόπουλο ή χοιρινό : 4 μικρομερίδες. Την εβδομάδα 1 κανονικό γεύμα κοτόπουλο και 1 κανονικό γεύμα χοιρινό.

  • Όσπρια : 2 μικρομερίδες. Την εβδομάδα 1 κανονικό γεύμα όσπρια.

Συμπληρωματικές τροφές :

  • Ελιές, ξηροί καρποί : 2 μικρομερίδες. Μία μικρομερίδα ισούται με 2 κουταλιές σούπας. Την εβδομάδα 1 κουταλιά σούπας ελιές και 1 κουταλιά σούπας ξηροί καρποί.

  • Πατάτες : 3 μικρομερίδες. Μία μικρομερίδα ισούται με 100 γραμμάρια. Την εβδομάδα 3 συμπληρώματα γεύματος με πατάτες.

  • Αυγά : 3 μικρομερίδες. Την εβδομάδα 3 αυγά.

  • Γλυκά : 3 μικρομερίδες. Μία μικρομερίδα ισούται με ½ κομμάτι κέικ ή 1 μπάλα παγωτό. Την εβδομάδα 1 κομμάτι κέικ και 1 μπάλα παγωτό ή ½ κομμάτι κέικ και 2 μπάλες παγωτό.

 

ΜΗΝΙΑΙΑ:

  • Κόκκινο ή λιπαρό κρέας : 4 μικρομερίδες. Μία μικρομερίδα ισούται με 60 γραμμάρια. Το μήνα 2 γεύματα κόκκινο κρέας.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ :


Εφτά λόγοι που δεν αδυνατίζεις


 

Θηλασμός και επιθετικότητα

 

 

Βιολογικός μαϊντανός από τον κήπο μας

 

 

 

 

 

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Your Say!

Banner

Authors

Μαριλένα Παππά Ευρυδίκη Αμανατίδου Μαρίνα Φραγκεσκίδου

 

 

 

Γεωργία Λάττα Γιάννης Λαμπράκης Μαρία Δασκαλάκη

 

 

 

Μαριάννα ΤεγογιάννηΧάρης Γαντζούδης Σώφρονας Τριμπουλέ

 

 

 

Connect!

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2017 Deity.gr. All Rights Reserved.